פרסום בגוגל – ממומן או אורגני

כאשר אתם מקימים אתר אינטרנט מן הסתם תרצו תנועה גדולה של גולשים, והגולשים מגיעים מגוגל. בדיוק כפי שאתם הרצתם לפני מספר שניות חיפוש של קידום בגוגל, כך גם יתר הגולשים עושים. גוגל הוא מנוע החיפוש העיקרי באינטרנט, ובמיוחד בשוק הישראלי; זהו הכלי אשר מזרים תנועה לאתר שלכם. כל חיפוש יכול להביא לעשרות דפים של תוצאות, אבל האמת שאף אחד לא מתעניין במה שנמצא מעבר למקומות הראשונים של תוצאות החיפוש. ואיך מגיעים לשם? קידום בגוגל הוא המפתח לכך.

קידום אורגני או פרסום בגוגל

ישנם שני דברים שניתן לעשות על מנת להגיע אל המקומות הראשונים בגוגל, הראשון הוא קידום אורגני (SEO)  בגוגל, והשני הוא פרסום בגוגל באמצעות מודעות פרסום בתשלום. אז מה ההבדל בין השנים ומה כדאי? לכל אחד מהשניים יש את היתרונות והחסרונות שלו:

קידום אורגני – למנוע החיפוש ישנה שיטה של דירוג איכות האתר על פי מאפיינים שונים אשר נועדו להבטיח תוצאה איכותית לגולשים. כאשר גולש מחפש ביטוי מסוים בשורת החיפוש, מנוע החיפוש מציג לו בראש הרשימה את התוצאות האיכותיות ביותר והרלוונטיות ביותר למילת החיפוש, מיקומו הגאוגרפי וכו‘. קידום אורגני בגוגל נוגע בעיקר לעבודה על האתר עצמו, מתוך מטרה לשפר את איכותו ודירוגו בעיני גוגל, כמו גם לחדד את הרלוונטיות שלו לביטויי חיפוש מסוימים. קידום אורגני הוא עבודה ממושכת ועלול לעבור זמן הנמדד בשבועות ואף חודשים עד שתראו תוצאות.

פרסום בגוגל – בניגוד לקידום אורגני, בעזרת פרסום בגוגל ניתן לקבל תוצאות תוך מספר דקות. באמצעות קידום ממומן ניתן להקפיץ את האתר שלכם לראש תוצאות החיפוש בתור מודעה. גם כאן המודעה מוצגת בהתאם למילות החיפוש וגם כאן קיימת שיטת דירוג מסוימת, אך התוצאות הן מיידיות. פרסום בגוגל עולה כסף אך היתרון הוא שאתם משלמים על תוצאות. כלומר אינכם משלמים עבור הצגת המודעה, אתם משלמים כאשר הגולש הקליק על הקישור. החיסרון של שיטה זו הוא שברגע שנגמר הקמפיין אתם חוזרים למיקומכם האורגני.

 ניהול קמפיינים בגוגל

אז עכשיו שהבנו את העקרונות של קידום אורגני ופרסום בגוגל, נשאלת השאלה מה עדיף. ובכן לכל אתר יש את הנסיבות שלו ומומלץ לבדוק את הנושא עם מי שמתמחה בניהול קמפיינים בגוגל על מנת לקבל פתרון אישי. אך בכל זאת ניתן להגיד כמה דברים על כללים שתמיד יהיו נכונים.

ברוב המקרים ננקוט באסטרטגיה משולבת; קידום ממומן ייתן לנו פתרון מיידי, אך מצד שני ננקוט בקידום אורגני על מנת לזכות בתוצאות יציבות לאורך זמן. לקידום הממומן ישנה גם השפעה מסוימת על הדירוג של האתר. כמות התנועה לאתר שלכם היא פקטור בפני עצמו בדירוג של גוגל; אם יש לכם אתר חדש שאף אחד לא מכיר תוכלו להביא תנועה באמצעות פרסום בגוגל, במידה והאתר יוצר עניין תזכו בתנועה קבועה של גולשים והדבר ישפר גם את הקידום האורגני.

ישנם מקרים שבהם אין טעם להשקיע בקידום אורגני. למשל אם אתם מפיקים אירוע, כמו פסטיבל מוזיקה, והקמתם אתר לצורך שיווק האירוע ומכירת הכרטיסים – במקרה זה אין טעם להשקיע בקידום אורגני אם האירוע הוא חד פעמי. אתם רוצים תנועה של גולשים לטווח הקצר והעתיד לא מעניין אתכם.

שתפו את הפוסט הזה

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
bar

בניית אתרי חנות

לאחרונה, בעקבות סגרי הקורונה, עלה מאוד הביקוש לקניות מקוונות וגם קהלים שלא נהגו לבצע קניות מגוונות, מחסור ברירה החלו לעשות זאת. וזאת לצד מגמה כללית

קרא עוד
bar

טיפים לקידום בפייסבוק

לפייסבוק יש למעלה מ 2 מיליארד משתמשים ואם נסתכל על הנתונים בישראל נראה שלמעלה מ 70% מהישראלים מחזיקים בחשבון פייסבוק, רובם עושים בה שימוש יום

קרא עוד
bar

מהו אתר תדמית?

האינטרנט הוא אחד הכלים השיווקים החשובים ביותר שיש לנו היום. זהו מקור למידע עבור הצרכנים. כמעט כל אחד אשר מתעניין במוצר או שירות נעזר באינטרנט.

קרא עוד